EKO
Hemen aurkituko duzu...
Tresnak
Badakizu ibilgailu ekologikoek abantaila gehiago eskaintzen dituztela?
EKO eta 0 Isurketako ibilgailuak erabiltzeak, dauden beste ibilgailu modalitateei aurrean, hainbat abantaila dauka, besteak beste:
- Edozein hiritan ibiltzea mugatua den tokietan sartzeko aukera izatea.
- Asko kutsatzen duten ibilgailuei ibiltzeko mugak jartzen zaizkienean, ibilgailu hauekin ibili ahal izatea.
- Hiri askotako aparkaleku publikoko tarifetan deskontua izatea.
- Hiri batzuetako aparkaleku publikoetako lekuetan kargatzaileak erabiltzeagatik deskontua izatea.
- Bus eta okupazio handiko ibilgailuetarako erraietan ibiltzeko aukera izatea.
- Espainiako zenbait autopistatan peajean deskontua izatea edo ez ordaintzea.
- Autonomia Erkidegoen arabera, Trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergan % 75erainoko deskontua izatea.
- Matrikulazio Zerga ez ordaintzea edota deskontua izatea.
- Gas Naturala darabilten ibilgailuek erregaia erosteko 200 €-ko opari-txartela eskuratzea.
Gainera, badaude mota honetako ibilgailuak erosteko, Espainiar Gobernuak eta Autonomiak Erkidegoek bultzatutako diru-laguntzak. Gehiago jakin nahi baduzu zoaz gida honetan “Tramiteak” atalera.
Ibilgailuen sailkapena isurtzen duten kutsaduraren arabera
2016tik, Estatuko Aire Kalitateari eta Atmosfera babesteari buruzko 2013-2016ko Planari dagokionez, DGTk erregistroan alta emandako ibilgailuak sailkatu ditu, partikulak zein nitrogeno dioxidoa isurtzean kutsa dezaketen mailaren arabera, isurketa kutsakorretarako Euro arauen Europako Batasuneko irizpideekin bat.
Sailkapen honek ingurumena gehien zaintzen duten ibilgailuak gainerakoetatik ezberdindu nahi ditu, baita udal politikak lagungarriak izatea ere, kutsadura-maila altuko egoeren aurrean trafiko-neurri egokiak ezartzeko nahiz teknologia berriak sustatzeko, mugikortasunarekin eta ingurumenarekin lotutako onura fiskalen bidez.
Beraz, 4 ibilgailu-kategoria barne hartzen dira: Zero, Eko, C eta B.
Zer dira isurketa kutsagarriei buruzko Euro arauak?
1988tik aurrera, Europako Batasunak lanean dihardu ibilgailu berrien ihes-hoditik ateratzen diren isurketa kutsakorrak mugatzeko arautegi komuna abian jarrita, ibilgailu horiek EBeko kide diren estatuetan saldu dira hain zuzen.
Arau hauek ibilgailuek zein ekoizleek gas kutsakorrei (nitrogeno-oxidoak, karbono-monoxidoa, erretako hidrokarburoak eta partikulak) dagokienez kontuan hartu beharreko irizpideak nahiz mugak zehazten dituzte. Horregatik, ibilgailu berriek katalizatzaileak, partikula-iragazkiak eta SRC sistemak gehitu dituzte.
Arautegiaren bilakaera ez da eteten, gaur egun ibilgailu arinetarako Euro 6 araua indarrean dago eta astunetarako, aldiz, 7.a; izan ere, gero eta neurri zorrotzagoak hartzen dira.
Euro Araudiaren Bilakaera
2000
2005 2009 2015
Euro 0 | 1988
Europako Batasuna ibilgailuen ihes-hoditik ateratzen diren isurketa kutsakorren gehieneko mugei dagozkien lehenengo araua argiratu zuen (gasolinazko autoak, diesel motakoak, kamioiak, autobusak, eta abar). Bertan, honakoa mugatzen zen: nitrogeno-oxidoa (NOx), karbono-monoxidoa (CO), errekuntzan guztiz erretzen ez diren erregai-apurrak eta ihes-hoditik ateratzen den gasari kolore beltza ematen dioten partikulak (PM).
Euro 1 | 1993
Arau horrek ekoizleek diesel nahi gasolinazko ibilgailuetan isurketak mugatzea ekarri zuen. Horretarako, katalizatzaileak ihes-hodiaren erdiko tartean txertatu ziren. Horren bidez, ibilgailuaren gas-erregaiak murrizteko eta eraldatzeko aukera zegoen eta badago gaur egun ere.
Euro 2, 3 eta 4 | 1996, 2000 eta 2005
Araudia zorrotzago bilakatzen da katalizatzailearen geroztik. Ekoizleak hobekuntzak egin zituzten katalizatzaileari begira edo motorren tamaina murriztu zuten, bai eta kutxaren mekanika aldatu ere rpm gutxiago erabilita ibili ahal izateko, horrek erregai-kontsumoa gutxitzen duelako eta bidez batez isurketa kutsagarriak ere.
Euro 5 | 2009
Hori horrela, mota guztietako ibilgailuek isur ditzaketen gas-mugak aztertu nahiz egokitu ziren, horrez gain, atmosferara aska daitekeen partikula-kopurua zehaztu zen eta ekoizleek partikulen kontrako iragazkiak gehitu zituzten.
Euro 6 | 2015
Nitrogeno-oxidoa (NOx) eta ihes-hoditik ateratzen den gasari kolore beltza ematen dioten partikulak (PM) murrizten jarraitzea zen helburu nagusia, batez ere, diesel motakoenak. Horretarako, ekoizleek nitrogeno-oxidozko eraldatzaile katalitikoak nahiz urea-injekzioa duten katalizatzaileak gehitu zituzten eredu arinenetan, azkena AdBlue moduan ere ezaguna, normalean ibilgailu astunekin erabiltzen dena.
Euro araudiaren bilakaera-taula
Gasolina motorretarako araua | Euro 1 | Euro 2 | Euro 3 | Euro 4 | Euro 5 | Euro 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Nitrogeno-oxidoak (NOx) | - | - | 150 | 80 | 60 | 60 |
Karbono-monoxidoa (CO) | 2720 | 2200 | 2200 | 1000 | 1000 | 1000 |
Karbono-monoxidoa (CO) | - | - | 200 | 100 | 100 | 100 |
Partikulak (PM) | - | - | - | - | 5 | 5 |
Hidrokarburoak (HC) | - | - | - | - | 6,8 | 6,8 |
Diesel motorretarako araua | Euro 1 | Euro 2 | Euro 3 | Euro 4 | Euro 5 | Euro 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Nitrogeno-oxidoak (NOx) | - | - | 500 | 250 | 180 | 80 |
Karbono-monoxidoa (CO) | 2720 | 1000 | 640 | 500 | 500 | 500 |
Hidrokarburoak (HC) | - | - | - | - | - | |
HC + Nox | 970 | 900 | 560 | 300 | 230 | 170 |
Partikulak (PM) | 140 | 100 | 50 | 25 | 5 | 5 |
Neurria mg/km-tan ezarrita dago eta 1.305 kg arteko ibilgailu arin eta komertzialetan oinarrituta.