PSD2ri buruz jakin behar duzun guztia
Ordainketei buruzko Europako araudi berriaren inguruan jakin beharreko guztia zeure esku jarri dugu.
Partikularrak
Ordainketei buruzko Europako araudi berriaren inguruan jakin beharreko guztia zeure esku jarri dugu.
PSD2 edo ‘Ordaintzeko Zerbitzuei buruzko Bigarren Zuzentaraua’ online egindako ordainketetan segurtasuna handitzeko Europako araudia da, betiere kontsumitzailearen mesedetan. Aipatutako zerbitzu honetan, herrialdeen eta hornitzaileen arteko berrikuntza eta lehiakortasuna sustatzen dira, Europako Batasunean ordainketa-merkatu osatu eta eraginkorragoa sortzeko lagungarria izango delakoan.
Jarraian azaldutako oinarrizko helburu hauek bermatzeko:
Bezeroen Benetakotze Sendoa (“Strong Customer Authentication” ingelesez “SCA” siglekin), Ordainketei buruzko Europako araudi berriaren oinarrizko osagaia da eta haren ondorioz segurtasun arloko neurri berriak ezarriko dira, etorkizunean salerosketak ziurragoak izateko. Izan ere, saltegietan aurrez aurreko ordainketak egiterakoan edo internetez erosterakoan eta Online Bankako eta Banka Mugikorreko hainbat eragiketa egiterakoan identifikatzeko erabiliko dugun modua horixe izango da.
Bere helburua iruzurren aurka bezeroak babestea da. Horretarako, benetakotzeko maila berriak eskatzen ditu, online ordainketa edo salerosketa jakin bat benetan bezero jakin batengandik datorrela egiaztatzeko.
Hala, online zenbait ordainketa eta eragiketa egiten dituzunean, benetakotzeko dauden 3 moduetako 2 eskatuko dizkizugu:
Neurri berri horiek, ordaintzerakoan konfiantza eta babes handiagoa emateko prestatu dira.
2019ko irailean zenbait aldaketa nabarmenduko dituzu salerosteko moduan:
Segurtasunerako eta benetakotzeko neurri berriak 2019ko irailaren 14an hasi ziren ezartzen saltoki fisikoetan eta gure Online Bankan nahiz Banka Mugikorrean. Baina online-erosketak egiteko datozen hilabeteetan pixkanaka hasiko dira ezartzen, 2021eko urtarrilean behin betiko ezarrita egon arte. Eta eskatuko dizkizugun benetakotzeko moduak ez dira aurrez aurreko erosketak egiteko erabiltzen diren berberak izango. Online erosiko duzunean, ez dizugu eskatuko soilik txartel-zenbakia eta iraungitze-data sartzea. Horien ordez, benetakotzeko dauden 3 moduetako 2 eskatuko dizkizugu:
Benetakotzeko modu berri horiek, ordaintzerakoan, konfiantza eta babes handiagoa emateko prestatu dira.
Gure bezero guztiek online erosteko modu berri horretaz baliatu ahal izatea nahi dugu. Horregatik, zure ustez erosoenak eta errazenak diren benetakotzeko moduak eskatuko dizkizuegu, teknologiaren erabilerari eta gurekin harremanetan jartzeko moduari dagokienez dituzuen lehentasunen arabera.
Banka mugikorreko aplikazioa baduzu eta bertan zure smartphonea egiaztatu baduzu, online-erosketa bat egin behar duzunean, gailu horretan jakinarazpen bat jasoko duzu eta bertatik identifikatu ahal izango duzu zure burua gure aplikazioan, ordainketa berretsi ahal izateko. Zure smartphoneak biometriaren aukera baldin badauka, zure hatz-marka edo beste elementu biometriko bat sartzea eskatuko dizu, identifikatzeari begira. Biometriarik ez badukazu, Online Bankara sartzeko gakoa eskatuko dizu.
Gure aplikazioa baduzu baina zure smartphonea egiaztatu ez baduzu, biometria edo online bankara sartzeko gakoa sartu ondoren, une horretan SMS bidez bidaliko dizugun erabilera bakarreko kodea sartzeko eskatuko dizu.
Gure aplikazioa jaitsita ez baduzu, online-merkataritzan ordainketa egitera zoazenean, zure erabiltzailearekin eta gakoarekin sartu beharko duzu gure online bankara edo banku mugikorrera, eta ordaintzeke duzun ordainketa hori baimendu beharko duzu, une horretan SMS bidez bidaliko dizugun erabilera bakarraren kodea sartuta.
Gure online banka-zerbitzurik ez baduzu, merkataritza elektronikoan ordainketa egin behar duzunean SMS bat jasoko duzu eta, bertan, zure txartelaren PIN zenbakiaren bi posizio biderkatzeko eta horren emaitza saltokiko pantailan sartzeko eskatuko dizugu eta, horren ondoren, erabilera bakarreko kode bat, SMS mezuan ere txertatuko duguna.
Benetakotzeko lehen aipatu ditugun modu guztiak seguruak dira, baina gure aplikazioaren azken bertsioa jaitsita badaukazu eta smartphonea bertan egiaztatzen baduzu, erosketak errazago, erosoago eta azkarrago egin ahal izango dituzu.
Zure gailuetako denda ofizialetan jaits dezakezu gure app-a. Zure smarthonea app-ean egiaztatzeko, une horretan emango dizkizugun argibideei jarraitu besterik ez duzu egin behar.
Kutxabanken app-a ez badaukazu: Instalatu aplikazioa eta, banka mugikorrera sartzean, zure gailua bertan egiaztatu ahal izateko gidatuko zaitugu. Horrela, aplikaziotik ordaintzeko modurik erosoen eta seguruenean baimena eman ahal izango duzu.
App-a instalatuta baduzu: Sartu banku mugikorrean eta “Nire datuak” atalean zure ohiko gailua egiaztatzeko aukera aurkituko duzu. Bete jarraibideak eta lotu aplikazioa zure ohiko gailu mugikorrari. Horrela, online-erosketak modu eroso eta seguruan baimendu ahal izango dituzu. Gogoratu gailuz aldatuz gero prozesua errepikatu behar izango duzula gailu berria app-an egiaztatzeko.
Mugikorraren zenbakia eguneratuta edukitzea garrantzitsua da, erabilera bakarreko kodeak SMS bidez bidaltzeko aukera edukitzeko, hala behar izatekotan.
Edozein kutxazainetan edo bulegotan egunera dezakezu zure telefono-zenbakia. Online Bankako gure zerbitzua ezarrita ez badaukazu, alta egin dezakezu gure webgunetik edo zeure bulegoan.
Bai, baziren ziurrak, baina gailu berrien bitartez egindako ordainketak ugaltzearen ondorioz eta ordaintzeko modu berriak sortu direnez gero, Europako Batasunak segurtasun neurri berriak hartu behar izan ditu teknologia berrietan gero eta barneratuago dagoen merkatu honetan kontsumitzaileek izan lezaketen konfiantza handitzeko.
Segurtasun arloko neurri berrien multzo hori, PSD2 deritzon Ordaintzeko Zerbitzuei buruzko Zuzentarau berriaren bidez ezarri da eta ordaintzeko zerbitzu-hornitzaile guztiok (esaterako bankuok) bete beharreko araudia da, Europako Esparru Ekonomikoaren barruan.
Ziurrenik, aurrez aurreko erosketetan dagoeneko nabaritzen hasi zara, PIN zenbakia maizago eskatzen dizugunetan, bai eta Online Bankako eta Banka Mugikorreko zenbaitetan sartzean eta kontsultak egitean ere, izan ere, horietan SMS mezu batean bidalitako erabilera bakarreko kode bat eskatu ahal izango dizugu.
Online-erosketei dagokienez, hurrengo hilabeteetan hasiko gara, pixkanaka, hala egiten, 2021eko urtarrilean behin betiko ezarrita egon arte.
Ez, eragiketa askotan ez dizugu SCA eskatuko.
Alde batetik, hainbat ordainketa-motatan, izatez, ez da eskatzen benetakotze sendoaren baldintza PSD2 araudian. Hala gertatzen da, esate baterako, posta edo telefono bidezko salmentetan, edo hainbat produktu zein zerbitzutan egiten diren harpidetzetan (adibidez, multimedia edukia duten plataformak).
Gainera, PSD2 araudiari esker eta eragiketa hori arrisku txikikoa bada, normalean SCA eskatuko luketen salerosketen benetakotzea ez da behar izango.
Gainera, Europako Esparru Ekonomikotik kanpoko saltegietan egindako ordainketetan ez da benetakotze sendoa eskatzen. Hori dela eta, saltzaile berak kobratzeko hainbat modu eduki ditzake bere webgunea Europan edo Europatik kanpo atzitzearen arabera.
Ez, txartelarekin edozein ordainketa egitean beti egongo zara babestuta, izan ere, aurrez aurreko erosketak egitean, ez dizkizugu PIN zenbakia edo benetakotzeko 2 faktoreak eskatuko, beste bide batzuen bitartez hori egitea beharrezkoa ez dela ikusi badugu.
Europako Esparru Ekonomikoaren banku guztiak PSD2ri lotuta gaudenez gero, guztiok ezarri behar izango ditugu segurtasun arloko neurri horiek, baina banku bakoitzak erabaki ahal izango du bere bezeroei eskatuko dizkien benetakotzeko moduak; beraz, litekeena da erosteko bestelako prozedura jarraitzea ordaintzeko erabiltzen duzun txartela jaulki duen bankuaren arabera.
Neurri guzti horiek, bezero gisa, zuri babes handiagoa eskaintzeko asmoz ezarri dira. Zuri buruzko informazioa helarazteko, kode zifratuko goi-maila erabiltzen dugu eta zerbitzari ziur batean biltegiratuta geratzen da. Babesteko beste maila gehigarri horrekin, Interneten eta dendetan ordaintzeko modua aldatu da.
Segurtasun arloko neurri berri horrek sartzeko kodea bidaltzea eskatzen duenez gero, garrantzitsua da benetakotzeko faktoreak zuri eskatzeko zein zeuk geuri modu seguruan bidaltzeko komunikazio-kanala edukitzea. Hori dela eta, zure datuak eguneratuta ditugula ziurtatu behar duzu, batik bat, mugikorraren zenbakia. Kutxabanken edozein bulego edo kutxazainetan egin dezakezu.
PSD2 edo ‘Ordaintzeko Zerbitzuei buruzko Bigarren Zuzentaraua’ online egindako ordainketetan segurtasuna handitzeko Europako araudia da, betiere kontsumitzailearen mesedetan. Aipatutako zerbitzu honetan, herrialdeen eta hornitzaileen arteko berrikuntza eta lehiakortasuna sustatzen dira, Europako Batasunean ordainketa-merkatu osatu eta eraginkorragoa sortzeko lagungarria izango delakoan.
Jarraian azaldutako oinarrizko helburu hauek bermatzeko:
Bezeroen Egiaztatze Indartua, «Strong Customer Authentication» edo SCA ingelesez, hainbat segurtasun-neurriren aplikazioan datza. Neurri horiei esker, txartel bidezko ordainketak are seguruagoak izango dira, banku jaulkitzaileek txartelen titularrak identifikatzeko erabiliko duten modua izango baita, aurrez aurreko edo internet bidezko ordainketak agintzen dituztenean.
Segurtasun-neurri berri hauek 2019ko irailaren 14tik aurrera aplikatzen hasi ziren aurrez aurreko erosketetan. Online erosketetan datozen hiletan hasiko dira aplikatzen, 2021eko urtarrilean erabateko zabalpena lortu arte. Zure bezeroei nortasuna egiaztatzeko eskatuko dizkiegun faktoreak ez dira aurrez aurreko erosketetan erabiltzen direnak izango.
Gaur egun, saltoki seguruetan identifikatzeko, honako datu hauek sartzeko eskatzen zaio bezeroari: txartelaren zenbakia, iraungitze-data, CVVa eta sms bidez mugikorrera bidalitako 6 digituko OTP gakoa.
SCA beharrezkoa izango den unetik aurrera, bezero batek zure saltoki birtualean erosten duenean, txartelaren zenbakia eta iraungitze-data sartzeko eskatuko diozu, baina horrez gain, erosketa egiteko darabilen txartelaren banku jaulkitzaileak 3 egiaztatze-faktore hauetako 2 eskatuko dizkio:
Banku jaulkitzailea garen aldetik, gure txartelen titular diren bezeroei errazen eta erosoen zaizkien egiaztatze-faktoreak eskatuko dizkiegu, eta teknologia erabiltzeko orduan dituzten lehentasunetara eta gurekin harremanak izateko erabiltzen dituzten moduetara egokituko gara.
Hala ere, ez ditugu beti egiaztatze-faktore berdinak eskatuko; bezeroak online erosketa egiteko erabiltzen duen gailuaren araberakoa izango da eskaera.
Horrez gain, kontuan hartu behar dugu Europako Esparru Ekonomikoko banku guztiok PSD2 bete behar dugula, eta, beraz, denok aplikatu behar ditugula segurtasun-neurri hauek, baina banku bakoitzak erabakiko du bezeroei zein egiaztatze-faktore eskatu. Horrenbestez, baliteke bezero batek zure saltokian daukan erosketa-esperientzia desberdina izatea, ordaintzeko erabiltzen duen txartelaren banku jaulkitzailea bata ala bestea izan.
Ez. Banku guztiak lanean ari gara prozesua ahalik eta hurbilena eta errazena izan dadin, eta, gainera txartelen titularrentzako informazio-kanpainak egiten ari gara, eskatuko dizkiegun egiaztatze-faktoreak zeintzuk izango diren jakin dezaten, SCA derrigorrezkoa izan aurretik. Horrez gain, gure bezeroak animatzen ari gara zenbait ekintza egin ditzaten, hala nola gure aplikazioa deskargatzea edo gure banku elektronikoan alta ematea, haien erosketa-esperientzia erosoagoa eta arinagoa izan dadin.
Bestetik, lege-salbuespen batzuk daudela hartu behar dugu kontuan, eta, horien ondorioz, bi egiaztatze-faktoreak ez lirateke beti eskatu behar. Horrenbestez, erabiltzailearen esperientzia hobetu daiteke, ordainketaren segurtasunari muzin egin gabe.
Hainbat ordainketa mota daude, bere izaeraren ondorioz, PSD2k egiaztatze indartuaren neurrietatik kanpo uzten dituena:
Horrez gain, legeak beste hainbat salbuespen aurreikusten ditu txartelen banku jaulkitzaileek SCA aplikatu ez dezaten, arrisku txikiagoko eragiketak direlako. Hona hemen salbuespen horiek:
Oro har, bezeroari SCA eskatu aurretik, banku jaulkitzaileok goian azaldutako salbuespenetakoren bat aplikatzen ahaleginduko gara. Horri esker, kasu askotan, erosketa-esperientzia orain artekoa bezalakoa izango da.
Informazioa saltokien eta jaulkitzaileen artean trukatzen da, 3D Secure protokoloari esker.
2001etik, eragiketak informatzeko zein egiaztatzeko erabiltzen den bertsioa 1.0 da, baina gaur egun, protokolo horren bertsio berri bat dago, informazioa hobetzen duena, datu kopuru handiago batekin, eta erosketa prozesuan SCAren bi faktoreak eskatzea zein SCAren salbuespenak aplikatzea ahalbidetzen duena.
Zure saltokiak erabiltzen duen Kutxabank ST birtuala segurua da, hau da, 3D Secure da.
Zure saltokiak Kutxabanken ST Birtual bat edo gehiago baditu, eta datuen kudeaketa delegatuta baduzu, ez duzu protokolo berrirako migrazioarekin kezkatu beharrik, gu arduratzen ari baikara bere bertsioa eguneratzeaz eta migrazio hori egiteaz.
Zure saltokia ez badago aipatutako tipologia horren barruan, seguru dagoeneko harremanetan jarri garela zurekin, eta beharrezko ezarpen tekniko guztiak egiteko laguntza ari gatzaizula ematen; hala ere, zalantzaren bat baduzu, idatzi soportevirtual@redsys.es helbidera edo deitu 902 106 223 telefonora, eta xehetasun gehiago emango dizkizugu.
Ez. Espainiako Bankuak baieztatu du SCA beti aplikatu beharko dela, eragiketa salbuetsita ez badago (esate baterako, EBtik kanpoko mugaz gaindiko eragiketen kasuan) edo legeak aurreikusitako salbuespenen bat aplikatu ezin bada.
Ez, ez baita ulertzen horiek ordainketa-eragiketak direnik.
Bai, internet bidez edo urrutiko komunikaziorako erabil daitekeen gailu baten bitartez abiarazitako eragiketak baitira. Horren barruan egongo dira Internet bidez egindako eragiketak eta mugikorraren bidez egindakoak (internet bidezko erosketetan, ez contactless erosketetan).
Posta elektronikoz edo mezularitza-aplikazioen bidez bidalitako aginduak MO/TO eragiketen barruan sar daitezke, baina webgune baten bidez emandako aginduak, webgune horretara mezu batean jasotako estekaren bidez sartu bagara, merkataritza elektronikoaren barruan daude eta SCA beharrezkoa da.
Ez. Bezeroak esku hartu ondoren ordainketa abiarazten duena gailu automatizatu bat denean, merkataritza elektronikoko eragiketak direla ulertuko da eta SCA beharrezkoa izango da. Hala ere, agindu telefoniko baten bidez erosleak abiarazitako ordainketa-eragiketak, saltegiaren gailu automatizaturen bat tartean denean (esate baterako, ahots interaktiboko erantzun bat), telefono bidezko eskari arruntak izango dira.
Ez. COFak merkataritza elektronikoko eragiketen artean daude, eta SCA ezinbestekoa izango da, salbuespenen bat aplikatu daitekeen kasuetan izan ezik.
Ez. COF eragiketetan, txartelaren titularrak erosketa-agindua abiarazten duen ekintza bat egiten du, esate baterako, ordaindu edo erosi aukeretan klik egitean. Nolanahi ere, eragiketa bat MIT izan dadin, ezinbestekoa da ordainketaren atzean bezeroaren agindurik ez egotea; bezeroa ez da bertan egon behar ordainketa agintzen denean. MITak zordunketen antzekoak dira, baina txartelen kontura eginak.
Europako Banku Agintaritzak argitu du hala agindu-emaileak aurrez gehieneko zenbateko bat atxikitzeko baimena eman duenean nola aurrez baimen hori eman ez duen kasuetan, behin betiko zenbatekoa adostutako zenbatekoaren parekoa edo txikiagoa bada, eragiketa burutu daitekeela SCA berriro eskatu gabe; baina zenbatekoa handiagoa bada, jaulkitzaileak SCA eskatu edo eragiketa atzera bota beharko du.
Zerrenda zuria banku jaulkitzaileak gordetzen du, baina bezeroak sortzen du eta berak bakarrik alda dezake. Hori dela eta, Europako Banku Agintaritzak erabaki du banku jaulkitzaileek ezin diegula bezeroei saltoki berriak sartzeko edo saltokiak aldatzeko iradokizunik egin. Hala ere, saltokiak berak zuzenean jakinarazi diezaioke bezeroari aukera hori badagoela edo are zuzenean zerrendan sartzeko iradokizuna egin diezaioke. Dena dela, jaulkitzailearen ingurunean egin behar da zerrenda zurirako sarrera.
Legez, banku jaulkitzaileek ez diote zertan jakinarazi banku eskuratzaileari edo saltokiari zerrenda zuri baten barruan dauden ala ez. Informazio hori txartelaren titularraren berariazko baimenik gabe emateak datuen babeserako eskubidea urratu lezake. Nolanahi ere, saltokiak bere bezeroarengandik eskuratu dezake informazio hori.
Bestalde, eragiketa bati SCA eskatzeko azken erabakia banku jaulkitzaileak hartu behar du. Hortaz, arrisku-irizpideak aintzat hartuta, eragiketa bati SCA aplikatzea erabaki dezake, saltokia zerrenda zuriaren barruan badago ere.
Cookie-ak konfiguratzea
Geure cookie-ak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu gure zerbitzuak aztertzeko eta atsegin duzunari lotutako publizitatea erakusteko, nabigatzeko dituzun ohituretatik (adibidez bisitatutako webguneetatik) ateratako profila oinarri hartuta.
Cookie-en erabilera konfiguratu edo baztertu ahal duzu edo informazio gehiago lortu.
Pribatutasun-lehentasunen zentroa
Leyre Benítez
Experiencia muy positiva con la contratación de la hipoteca. Mi gestora Sara me ha informado de todo al detalle y siempre disponible para resolver mis dudas.
Bulegoa: Avda. Valladolid, 2, Valencia
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Marc Bustos
¡Servicio excelente!
Bulegoa: Francesc Moragues, 7-9, Sant Cugat del Valles
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
MONICA ORTEGA BRAVO
Grqcias
Bulegoa: Mossen Jacinto Verdaguer, 72-74, Cornella de Llobregat
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
ignacio melchiori
Mariano Alonso, el director, nos gestionó todo. Muy buen servicio, claros en sus explicaciones y eficientes para resolvernos todo muy rápido. Muy buena experiencia y muy recomendable.
Bulegoa: Avda. del Mediterráneo, 19, Madrid
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Saryu Kejriwal
I’m an international student and was really confused about withdrawing money from a new bank but Alejandro was of so much help! He patiently waited until my transaction was over and guided me through the entire process. I would definitely recommend this bank!
Bulegoa: Gran Vía, 13, Madrid
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Ignasi Mendez
Excelente trato y comunicacion con el cliente.
Bulegoa: Francesc Moragues, 7-9, Sant Cugat del Valles
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Pere Gimeno
Quería agradecer especialmente a Eduardo Sánchez ( nuestro gestor) la agilidad, eficacia y ayuda que nos ha brindado a tanto a mí, como a mi pareja a la hora de gestionar la hipoteca con ellos. Totalmente recomendable.
Bulegoa: Carrer de la Pietat, 21, Badalona
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Alex Rodriguez
Trato muy profesional y cercano
Bulegoa: Francesc Moragues, 7-9, Sant Cugat del Valles
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Carina Sererols
Trato excelente, atención personalizada y una gestora personal maravillosa
Bulegoa: Corsega, 593, Barcelona
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Ana Belén Morales
Realizados todos los trámites solicitados por mi entidad bancaria, llevados a cabo con mis Gestora Consuelo. Todo puesto al día. Buena atención. Gracias
Bulegoa: Real, 97, Parla
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Héctor Rodriguez
Gracias Irene Gisbert por todo. Has sido resolutiva, ágil y has tenido paciencia conmigo
Bulegoa: Avda. Pablo Neruda, 118, Madrid
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Toni Santiago Cabello
Excelente trato, profesionalidad absoluta
Bulegoa: Francesc Moragues, 7-9, Sant Cugat del Valles
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
victor muñoz
Un servei impecable. Molt content.
Bulegoa: Francesc Moragues, 7-9, Sant Cugat del Valles
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Peces Peces
Buen trato
Bulegoa: Burgos, 2, Orduña
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen
Wick w
Un 10 en atencion, en especial Rebeca. Muy profesional, con gran conocimiento de los productos financieros y por supuesto muy atenta y amable
Bulegoa: Calle Muro del Carmen, Nº 1, Logroño
Duela astebete
Iturria: Google My Business
Googlek ez ditu berrikuspenak egiaztatzen